Tuesday, May 12, 2009

its not too late...

lum terlambat lg kn tuk aku nk ckp pasal mothers day... taun nie bez gak r... happening... sumer adik beradik ade tuk celebrate hari ibu tuk mama ktorg.... ktorg just bli kek (sponsered by aku) pastu bpk aku bace doa ckit nk then we hv fun.... taun nie mak aku leh plak mintak handbag... aduyai... bler dah2 budget2 duit mcm xcukup lak... pastu aku cekau sana ckit cnie ckit dapat gak aku presentkan handbag kt mak aku... ntahlar... klu pasal mak bpak nie aku klu leh ape yg diorg nk mesti aku nk tunaikn... pepandai lar nk usaha cmner.... sbbnyer... aku tkt nnt aku xsempat nk bg ape yg diorg nk... yer lar kite xtau biler kite akn di panggil olehNya...

tp ari ibu taun nie...., aku impressed tgk kesungguhan adik aku yg berumur 10 taun tu... bersungguh dia nk bg adiah kt mak aku... disebabkn dia xbrape ae duit, n xnk mintak kt aku, dia pun g kedai rm2...ajak bapak aku... pastu dia beli frame... pastu dia tulis sumthng kt kertas n put it in d frame... n abg dia tlg bungkus leklok.... hehehe.. aku xtlg sbb dia tkut ngan aku kot.... hehehe...

pastu mase ptg aku g beli kek, aku tgk ramai dak kecik, adik beradik lelaki dioard dtg berdua n ade yg bertiga... naik basikal... pastu share duit beli kek yg kecik... tul mak diorg sempena ari ibu.... harap2 biar r samapi bler2 diorg hargai mak diorg....

n mlm after celebration tu aku kne blik melaka.. teman kakak aku... husband di belayar. so sem break mmg aku akn teman dia.... before balik tu mak aku ttbe mak aku leh lak xchat... aduyai... sedihnyer ati nk tinggal.... nk bgn pun xleh... bdn dia panas.. demam rasenyer... mase aku pgl dia nk salam pun dia cm dengar xdgr... mengigil bdn dia.... huhuuhu... mcm nk nangs jer kt c2... tp aku cover baik punyer....

dedikasi tuk mama....

mama..,
walaupun xseringakali perkataan syg terucap dr bibir nie tuk mama,
tp mama kne tau, lia syg sgt kt mama...
mungkin lia xtau nk menzahirkan syg tu dengan peluk cium mcm ank org lain...,
tp mama kne tau yg syg lia pd mama xterzahir dek kata n perbuatan..
dan kuat ati lia berkata bhwa mama tau semua tu...

mama,,
xterbalas segala apa yg telah mama korban tuk diri ini..,
dr tapak kaki sebesar dua jari sehingga lia mampu berdikari,
mama selalu disisi...
wlau dalam 6taun nie lia jauh dr mama,
tetapi percaya lar mama sentiasa dekat dihati...

mama,
dalam kepyahan, mama yg lia cari...
mama tempat lia berkongsi suka n duka...,
klu lia nangis kt fon mesti mama nangis gak...
patutnya mama xleh nangs sbb lia akan jd lg lemah...
terlalu pilu ati nie bler dgr tangisan mu apatah lg melihat mengalirnya air matamu...

maafkan lia mama andai seperjalanan waktu ini,
lia blum jd sesempurna ank yg mama impikan...
maafkan segala kekasaran kata2 n perilaku ank yg xbrape nk baik nie...
jgn sampai lia menjadi derhaka pd mama....

mama..
lia tau, mama xkn dpt bce ape yg lia tulis dlm blog nie..
sbb umh kite maner de internet...
mama nk blaja computer pun mls....
lia saje tulis kt tempat yg mama xleh bace...
sbb lia tkt, klu mama bace depan, nnt kite akn same2 mengs...

mama...
lia janji, lia akn jd yg terbaik tuk mama...
lia akn jd yg ter baik tuk abah gak... (jeles lak abah nnt :) )
lia akn jd yg terbaik tu diri sendiri...
lia akn jd yg terbaik tuk keluarga...
lia akn buktikan pd org yg pernah buat onar kt kite,
bahawa lia lg berjaya dr dia....

salam sayang dr ank mu yg nakal n degil ckit...
-nor amalia bte othman-
anak kepada pasangan - pn rasidah bte sidek & en.othman bin muhamad..





No comments: