Monday, August 8, 2011

DHL+mamai+job opportunity+blurrr = worst!!!

salam... dear mysite...

i thnk i did a big mistake diz morning... mengapa?? jom dengar cite...

***********************cerita pagi 8811**********************
nk di jadikan cite... semalam sy tdo lambat... around 4am++.. mane nyer x lewat.., kemaruk bace novel 7 HARI MENCINTAIKU.... mmg best giler r... smpai ternanges2 bace novel tu tgh2 pagi... akhrnyer novel yg bermuke muke sbyk 1048 pages selesai di bace... puas ati!!! sbb cite dia best... korg cecube r bace erk... sebaris ayat tuk konklusi novel tu is "...derita hati seorg lelaki bila terpaksa memilih antar hati 2 wanita yang berstatus ibu dan isteri..." dammmn sad cite tu...

tp bukan pasal novel tu yg i nk tell u all... actually pasal pg nie... kan tdo lambatkn.. so bgn pun lambat r kn... lgpun puasa.. bgn awl2 pun bukan ley masak2 mkn2 pun... so, takdir allah nk menguji atau sebenarnya mcm nk bg pengajaran kt sy nie, around 10.20 ade call... biase klu tgh tdo edisi bgn lambat nie ade call mmg xde nyer nk pickup... penah lar jugak 2-3 kali ade miskol... harap2 bukan lar dr mane2 kampeni...

tp beza plak ngan pagi td... ntah cmner ley lak terpick up call tu... byg kn lar tgh mamai2 nie... ingatkan org2 bank ker maxis ker... skali dia ckp.. " i'm from DHL"... manusia yg masih mamai nie pun terus lar ok... n tanye dia balik, "anythng dat i can do for u"... n lady dlm fon tu pun tnye balik, "is it convenient for u to talk rite now??" [ rase2 dia mcm tau bru bgn tdo!!! hahahahahaha!dammn lar] pastu aku pun meng"ok" kan... lyn jer lar... hahahhahaa... siap dia tnye sure ker.. aku pun jwb sure... wlupon tgh dlm selimut n peluk bantal... hahahahaha...

so, dia pun ckplar pasal aku ade apply tu DHL graduate program - IT services.. akupun meng"owh" kn jer.. dlm ati ckp, dia nk suh dtg interbiu kot... hehehehhe... skali dia kate " may i have a short interbiu wit u rite now????" hahahahhaa... terkejut beruk kalah beruk yg terkejut... aku sepak bantal jatuh ke bwh katil, buang slimut n bersandar kt dinding! dgn suare yg terkontrol2 aku pun jwb, ok... [wlupon x ok sbnrnyer... giler r interbiu x prepare pape...]

so, dia tnye, ley x cite pasal bckground... dammmn! basic quest yg aku xley jwb wlupon hakikatnyer aku dh pk benda nie tiap2 malam n dh prepare ayat2 yg aku nk cedok2 dr resume.. [ sbb berangan ari-ari nk kne interbiu]... aku bley terdiam tgh jln.. lost my words.. n say sori to d call... pastu aku relax kejap... tarik nafas... n ckp jer pae yg terlintas dlm otak nie... dgn aku lupe nk stori pasal diploma aku... seb baik aku x lupe pasal intra session... so ade lar ckit2 point tuk bckground! dh ckit lebih kurang aku ckp.. " i thnk dat all for my bck ground"...

pastu dia tnyer, cgpa, last exam [ mase nie aku lg blurrrr... hahahahhaa... seb baik ingatmiddle of may tu aku balik kg dah]...pastu dia tnyer, greatest achievement.. hahahahhaa... ape yg greatest aku nk goreng nie... hahahahhaa... syukur sgt aritu project dpt top 20... so, aku list kn tu sbg greatest achvmnt besides 2 times dpt dl.. :)) [mase nie goreng seckup rase jer]... pastu dia suh cite pasal final projct.., so aku cite larckit sebyk... then dia tnyer, bendapling mencabar, in last two years.. so aku jwb lar final year project... dgn project x function n critic yg aku dpt, benda tu make me more strong n i'm proud with my self coz can absorb all d problem arise an at last my project hv been slected as top 20 project..[ dengan waja nyer aku bercerita wlupon suare masih dlm kategori bgn tdo]

dia dh cite2 semua, so dia tnye expected salary, sbb aku fresh gad yg xde pape xperience so aku ckp 2200.. pastu dia bukak cite, dhl akn bg 2800 permonth without any allowance since benda tu training program.. dia bgtau sko kerje, n biler dengar kne buat program n working wit coding always, dgn berat hatinyer aku jawab, sure no problem.. i willing to learn n explore new things... [ hate programming lar beb!!!!!] so, last dgn dengar x dgr, dia kate aku akn di assess... hari jumaat nie... so, bile aku mintak dia details, pasal jumaat nie mcm maps n so on, dia kate x perlu... dia akn bg semua tu klu aku lepas tuk di assess... just dia suh make sure, aku available on diz friday... agak konpiuz di situ... xtau lar either assessmnt tu among them, n dia akn bgtau result, or dia akn assess aku scara fon call... hurmm... just wait n c...

so itu lar kesudahan crite first time kne interbiu... bru bgn... terkejut...mamai... result dia= great xperience..
MORAL VALUE:: jgn bgn lambat!!!!!! lgpun rzki x masuk kli bgn lambat selalu!!!

********************************end****************************************
p/s: nnt ari jumaat i update status pasal DHL nie ok!

No comments: