Sunday, January 15, 2017

15012017: a little braver, a little stronger

Happy new year! Hahaha
Lambat stgh bulan wish kt sini..
Smpai nk masuk sini tersalah klik icon page lazada plak.. sbb same kaler kn.. hahaha

Anyway.., nk cite td g dentist! 
Yeayy utk kali ke 3 lepas abis sekolah.. 
tapi perasaan tu tetap sama..
Kau nmpk x trauma tu berbelas tahun pun xilang lagi.. nurse gemokk yg garang.. buat gigi aku.. sakit smpai terbit ayaq mata habaqq angg.. sbb dia lah aku takut dentist smpai skrg.. nie pun pegi td sbb terpaksa.. 
citenyer cmnie..

Gigi taring tu.., aritu pecah belah dalam sbb aku gigit kaki ketam.. hahaha.. sbb sebelum2 nie aku gigit ok jer.. mayb aritu salah skill.. hahaha.. so aku dh rase lubang n rase tajam2 gigi pecah tu.. 

Pastu selang bape minggu dia pecah lagi.. time xingat mkn ape.. huhuhu.. then bila aku rase ngan lidah luvang tu cm makin besar.. mati lar nakkkkk!! 
Gigi taring tu gigi depan kot.. dh lar muke kau publish kt banner smbil tersenyum leborrr.. kang klu ilang gigi cmner???!!
Nmpk x cuak dh kt situ..
So aku pun pasang niat utk g jumpe dentist sbb nk selamatkan gigi tu..

Hari demi hari.., minggu demi minggu... 
akhirnyer arini aku gagahkan diri h jumpe dentist.. cuakk xhenggatt.. 
aku smpai dlm 9.30 cmtu.. pastu dlm bilik tu ade patient tgh buat treatment.. aku dgr dari luar menatang yg bunyik ngilu2 tu.. aigoooo.. rase nk lari kluar lerr..
Lepas tunggu 2 patient nama aku kne panggil..

Masuk2..
Doktor muda!! Nsemmm weyy!!
Aduuhhh cair aku... 
malu pun ade.. yer lar.. doc nsem tgk gigi aku.. kantoi ler.. jatuh saham tergolek2..

Aku ckp kt doc tu awal2..
Sy mmg takut dentist!
Hahaha.. dia gelak.. duhhh.. sweet sgt lar en.dentist nie..

Pastu dia dh check semua tu.., total ade lebih kurg 12 nk kne repair.. termasuk tampalan lama yg kne replace.. nie semua tampalan misi gemokk tu dulu.. huhuhu.. dia kata gigi aku yg pecah kne ketam tu.., dh dlm sgt.. cuma dia xpasti dh smpai saraf jauh mane.. nk buat rawatan akar tu pun xboleh.. dia cuba tampal.. tp klu lepas tampal sakit.., cepat2 dtg.. mmg kne cabut or buat crowning.. xpun buat bridge.. 

Satu jer perkataan yg kluar.. ala doctor..(buat muka sedih.. muka sedih.. muka sedih.. hahaha) dia kata xpe.. nnt sy tgk ape sy ley buat..

Then aku decide buat yg kritikal dulu.. yg lain tunggu bulan 4.. hahaha (sbb dpt bonus )
Pastu dia tnye nk cuci x.., aku sempat  tnye brape charge.. hahaha.. then cuci jer lar.. first time in my life..

Dia asik ckp buat relaks.. tgh2 nk mula boleh plak dia tnye penah cuci x sblm nie..aku ckp xpernah! Dia kata cuci nie ngilu sikit nnt.. aku cuakk.. aku tnye pastu cmner doc?? Dia kata klu xtahan sgt nnt kite bg injection.. tapi awk cuba dulu.. aku tnye dia "klu sy xnk amek risiko sakit tu.., nk injection terus boleh x..??" Dia kata xpe.., kite cuba buat ckit dulu.. klu awk xtahan sgt awk angkat tgn kiri n kite stop.. 
Duhhhhh.. cair lagi dgn kemanisan doc nie... lupe nk ckp dari mask yg dia pkai bila dia trunkan mask tu sekali pandang mcm karl syafeq baaqq anng!! 

So dia pun mulakan operasi cucicuci tu.. alhamdulillah xsakit pun.. spjg time cuci tu..,dia asik ckp buat relax.. buat biasa.. jgn lupa breathing.. baik en destist. Hihihi..
klu cuak ckit aku imagine dia doc nsem n rupa karl syafeq tu terpampang dlm otak aku nie.. hahaha..

Then smbung tampal.. tampal pun ok xsakit.. xde ngilu langsung... ko bygkan lar lar rase sakit ngilu time skolah tu teringat2 terasa2.. smpai arini tau!!

Lepas dh siap tu en.dentist yg manis tu pesan.., yg atas tu sy tampal dgn tampalan berubat..kite tgk sesuai ke x dgn gigi awk.. klu xsesuai., atau sakit.., cepat2 dtg sini.. kite xde pilihan utk cabut.. aku pun ok kan jer lar.. tp worst case aku akn pilih utk crowing or bridge.. kne ler standby duit seribu.. sbtg crown or bridge pun dh rm700.. tu pun tgk bape byk gigi yg terlibat.. 

sampai ke saat nie.. aku risau ckit gigi atas nie.. sbb rase xcomfortable..
Xpe.. aku tunggu seminggu nie, klu xelok jugak.., aku jumpe doc manis cm gula2 tu lagi.. lagi pun bite feeling pun mcm xok.. td kt klinik mcm ok.. kt rumah rase dia tinggi plak.. mcm nk kne repair.. 
kite tgk lar cmner nnt..

Tu lar kisah: a little braver, a little stronger aku tuk arini.. nyte! Nk mimpi en.dentist manis!! Dgn harapan en. Dentist belum kawen.. hahahaha.. 

No comments: