Tuesday, October 6, 2009

facebook bukti segalanya....

sedang asyik melayan facebook, lantas tertancap peti bebola mataku kearah highlights column.. dan sedang asyik melihat highlight arini, terhenti seketika kearah pix yg meng'tagged' name sumone in my frenz list.. maka dengan kegatalan tgn yg ade, ditambah keghairahan hati utk melihat aper yg tersedia, aku pun klik kearah pix tu... hasilnya... waaaaaaahh!! sgt hebat.. seorg lelaki berpeluk mesra dengan seorg yg perempuan yg kelihatan sgt gedik.... dihiasi senario meja mkn yg sgt meriah dan tersergam indah botal berwarna hijau.. lantas tgn yg gatal mengklik lg pix yg ade... dan tertancap lar kearah satu phrasa ayat yg berbunyi 'bf aku'... lalu aku meneruskan perjalanan yg berbaki.. dengan degupan jantung yg kencang xterhingga, darah merah yg awalnya tenang mengalir kini tersirap ke muka n panas yg kurasakn... ( nape ek rase cm2?? ade rase lg ker lieya oooii... i dun think so.. rase menyampah kot ade) lantas otak ku ligat berfikir... kembali memutarkan record2 yg tersimpan semasa awl raye aritu.. sah!! kau masih seorg penipuyg sentiasa menipu n pasti akn kau rase tertipu suatu ari nnt.. dan sepantas kilat tgn mula menaip blogspot utk sesi luahan perasaan..(konon)... yg pasti hati ku berdetik kuat menyatakan.. "kau tetap seperti dulu, xpernah berubah, n mungkin xkan berubah''.. maka dengan itu layak lar utk aku berdoa agar dijauhkn jodoh ku dr mu... n diberikan aku jodoh yg berkali ribu jutaan baiknya dr kau"... lantas utk mengelakkan hal ini berlaku lg, maka ku delete name dia dr frenz list aku... harus ku tekankn disini, bukan cemburu yg merajai hati, tp, hanya sekadar tidak mahu mengingati kembali perlakuan si penjenayah yg telah memijak, menipu, menghancurkan sekaligus, membunuh hati ku ini utk nya...

kepada 'kau' aku xnk doakan, cume menasihatkn, agar carik lar seseorg yg mampu membimbing, bukan menghanyutkan, yg mampu menasihat, bukan melalaikan, yg mampu membentuk, bukan menghancurkan, yg mampu memberi kebahgian, bukan kegembiraan, yg menambahkn keimanan bukan kemaksiatan, yg mendekatkan kau dgn allah, bukan menjauhkan..



No comments: