Saturday, March 5, 2011

mengertilah...

mereka xtau sbb mereka x rasa...
mereka xsedih sbb mereka yg berkata-kata...
mereka xterasa sbb mereka x ditempatnya...
tp xtahukah mereka semua itu kerja Dia yang Maha Berkuasa...
maka...
mengertilah....
jangan di tanya aku perkara yang tidak ku punya jawabnya...
jangan diajukan aku klausa yang tak dapat aku mengertikan nya...
jangan dibebani aku pada sesuatu yg aku sendiri xmahu dibebaninya..
biarlah masa yang menentu semua...
aku xpunya kuasa walaupun aku mampu memberi asa...
aku hanya mengikut jalan yang diberiNya sama masa aku berdoa...
maka...
mengertilah...
diamkan sahaja...
itu semua kerja Dia...
bisa saja aku bersabar mengapa tidak mereka...
maka..
mengertilah....
lelah untuk aku mengatur bicara...
bagaimana semahunya mereka...
belum lg Dia mengizinkannya....
maka...
mengertilah.....
semua itu kerjaNya.....
mengertilah.....

No comments: